dinsdag 18 oktober 2011

Happy tuesday

Vandaag weer een leuke dinsdagavond, ah ja want ik mocht weer hier naartoe. Ik begin mijn mede-stiksters een beetje te kennen, en da's echt plezant (want ze zijn tof), en er waren ook weer enkele nieuwe gezichten (voor mij alleszins) en dat is ook plezant!

Ik had vandaag zitten nadenken over wat ik zou maken, ik kon niet goed beslissen; eigenlijk wil ik graag zo'n ritstasje met plooitjes maken, ik vind die zo mooi en had al een stoffencombinatie in gedachte, maar ik zou dan eigenlijk eerst nog eens een gewoon (simpeler) ritstasje willen maken om wat vlotter te worden in het ritsen-innaaien (en al de rest, ook).
Als ik één van de dagen naar de stoffenwinkel hier in Wilrijk geraak, koop ik nog een voorraadje ritsen om te oefenen. En dan een gewoon (plat) ritstasje of zo'n boller exemplaar. Of misschien zo eentje... of gewoon een heel assortiment. (ik word al vrolijk als ik mij zo'n hele hoop ritstasjes voorstel)

Maar al die dingen heb ik dus NIET gemaakt vandaag, ik heb het simpel (en rits-loos) gehouden en het is dit geworden (wel de gevoerde versie). Enfin, die tutorial heb ik gebruikt, heb wel het patroon aangepast, beetje gegokt hoe groot ik het zakske wou en dan gewoon zo'n rechthoek met uitgeknipte hoekjes getekend.

Note to self: als ge een patroon tekent, niet vergeten dat het afgewerkte product een pak kleiner is wegens naden en plooien enzo. Bij de buttercup bag had ik dat ook al niet in de mot, dat dat écht een klein tasje ging worden, en bij mijn maaksel van vanavond dus eigenlijk ook niet.
Nu maakte dat ook niet zo veel uit, zo van die tasjes zijn altijd nuttig voor vanalles. En ik beschouw mijn maaksels nog altijd een beetje als "probeersels", ik gebruik ook nog steeds gewoon Ikea-stofjes (uit het in vergelijking met de website helaas nogal beperkte aanbod dat er te vinden was) zodat ik al zeker geen druk voel van "dit MOET lukken want het is een dure/moeilijk te vinden stof".

Alles bijeen was ik best tevreden van het resultaat (ook leuk dat ik alles op 1 avond afkreeg, patroon tekenen en al, ok het is echt wel een simpel projectje maar ik merk daaraan dat alles toch weer een tikkeltje vlotter gaat dan vorige keer), foto volgt nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten