zondag 23 oktober 2011

Delicious

Na Pinterest heb ik nu ook Delicious ontdekt. Ik link niet naar mijn eigen account, dat zou namelijk niet echt veel zin hebben want daar heb ik al mijn links op "private" gezet (da's iets dat ik echt mis op Pinterest!).

Op Pinterest is het leuke net dat je zo makkelijk kan rondneuzen, naar de foto's kijken en andermans vondsten re-pinnen. Alleen heb ik de neiging om me te willen beperken tot "mooie" dingen/foto's daar, omdat het voor iedereen zichtbaar is (kan aan mij liggen hoor, ik denk soms te veel na over zo'n zaken). Ik denk dat het misschien hierop neerkomt: Pinterest gebruik ik voor inspiratie maar niet zozeer om alles dat ik op internet tegenkom en enigzins leuk vind, bij te houden.

Ik vind het dus handig dat ik op Delicious gewoon (alleen) voor mezelf een hele hoop links kan opslaan, ook rare of onnozele dingen die ik effe snel (ah ja, net als die "pin it" button in je bookmarks bar, kan je ook een "save on delicious" button gebruiken) wil bijhouden om er later nog eens naar te kijken, en ook bijvoorbeeld cadeau-ideetjes voor mensen die zelf ook op Pinterest zitten!

Als je op Delicious je links wil organiseren in "stacks" zoals het daar heet (soort van mapjes dus), worden je links wél openbaar, dat heb ik voorlopig niet gedaan. Dus ik heb gewoon één lange lijst met links (Pinterest is toch wel handiger op dat vlak, en visueel ook wel aantrekkelijker!), extreem overzichtelijk is dat niet, maar je werkt met tags, dus als je alles consequent tagt, is het wel te doen om dingen terug te vinden.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat dat nog wel wat beter kan bij mij, de ene keer heb ik bijvoorbeeld tutorial gebruikt als tag en de andere keer tutorials, en blijkbaar ook eens per ongeluk tutoral. Dus daar zou wel een en ander misgaan als ik nu zoek op de tag "tutorial" bijvoorbeeld. Maar daar zal ik me wel eens mee bezighouden, met dat een beetje aan te vullen/te uniformiseren allemaal. (ooit zo eens hé)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten