woensdag 21 november 2012

A-lijnkleedje

Gisteren was het Schoten Stikt en meestal betekent dat:
- gezellig babbelen
- sleuren met naaimachien, stof, naaidoos, ...
- nadenken wat ik zou maken en in welke stof
- nog wat babbelen
- koekjes eten
- met niet-gebruikte naaimachine en stof terug naar huis

Ik kijk er telkens weer naar uit want plezant is het sowieso altijd ;-)

Maar gisteren was ik iets beter voorbereid: ik knipte thuis al stof (overdag zag ik haar en haar schattige dochter met een al even schattig kleedje en ik liet me daar volledig door inspireren) zodat ik voor de verandering nog eens echt iets zou "doen" (maken) in Schoten.
Dus gisteren was het meer:
- gezellig babbelen
- niet sleuren maar gewoon naaidoos met reeds geknipte stof meenemen, geen naaimachine
- beetje overlocken aan "onze" geweldige overlocks
- raad vragen aan medestiksters over de bijpassende kleur boordstof
- ondertussen nog wat babbelen
- koekjes eten
- met een bijna afgewerkt kleedje naar huis! (twee zelfs, eigenlijk*)

De bruine boordstof is in't echt lichter (en mooier) dan op de foto

Stof: tricot van bij Bambiblauw, boordstof: destoffenkraam.nl 
Patroon: gebaseerd op t-shirtpatroon met stukje erbij onderaan
* van het tweede kleedje (nog) geen foto

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, ik heb een vraagje over het jurkje zonder mouwen met de boordjes. Heb je errst de zijnaad dichtgemaakt en dan de boirdjes er in gemaakt of eerst de boordjes en daarna de zijnaad? Het is een schattug jurkje!
    Grietjes van Veronique (veroniquetromp@hotmail.com of www.oeki.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, de boordjes zijn er op het einde aangezet, dus eerst de zijnaad dichtgemaakt. Groetjes!

      Verwijderen