maandag 29 oktober 2012

Een zsazsake voor mezself

Ik schafte mij onlangs iets nieuws aan... iets waardoor ik nu veel vlotter aan het naaien sla... iets dat voor mij echt wel een groot verschil maakt... en mijn productiviteit serieus heeft opgedreven... ik twijfelde nog, want ik had het niet echt nodig (ik kon nog verder met wat ik had liggen), en ik moest er een winkel voor binnenstappen waar ik, voor zover ik me kon herinneren, nog nooit was geweest.

Onlangs kocht ik namelijk...

nieuw patroonpapier!! 

Meer bepaald het boterhampapier van de Aveve. 5 euro en ne klets voor een hele rol.

Ik gebruikte voordien het patroonpapier van de Hema, ik ben namelijk best wel dol op de Hema, ik stap er (veel te) vaak binnen en zie altijd wel iets dat ik mooi/nuttig/leuk/schattig/.. vind.
Maar hun patroonpapier, aaaaaargh wat is me dat een miserie. Het scheurt als je er nog maar naar kijkt; laat staan als je er iets op tekent, er een speldje in steekt, het opplooit of terug open plooit, en ik gebruik dan ook nog eens graag deze methode (lees de "edit" onderaan het bericht) om mijn patronen op de stof over te nemen ... 

Tijd voor verandering dus! En echt, sinds ik dat papier van de Aveve heb, heb ik al allerlei patroontjes overgetekend - iets wat ik vroeger echt niet graag deed, ik dacht dat dat gewoon mijn minst favoriete deel van het naaiproces was, maar het lag gewoon aan dat zogenaamde "papier" ('t is die naam niet waard!! ;-) ) Ik wist niet dat er zoveel verschil tussen was, maar dat hield mij blijkbaar echt wel tegen om aan nieuwe projecten te beginnen, besef ik nu. 

Een van de dingen die ik sindsdien maakte is een rokje uit Mme Zsazsa's rokjesboek. Een rok voor mezelf deze keer. Gisterenavond het patroon getekend & stof geknipt, vandaag snel ineengezet.

Mijn oog viel namelijk opeens op dit model (het rechte rokje) en plotsklaps besefte ik dat ik dat soort rokjes eigenlijk wel graag draag. Ik ben niet zo een "zwierig" type (alleszins wat rokjes betreft).

En dit is het resultaat (gsm-foto's, 't moest rap gaan).
Het stofje komt van de stoffenverkoop in Kapellen, het lag al laaang in mijn stoffenkast en intussen zag ik het o.a. hier al voorbijkomen. Eigenlijk is het wel een beetje een te dunne stof; ik ga het rokje zeker gauw nog eens maken met een andere stof, ribfluweel of wat stevigere katoen denk ik. 

Ik heb blijkbaar maar één "pose" ;-)
De rits is wel echt onwaarschijnlijk slecht ingezet. Schots en scheef en slordig. Maar het valt niet zo erg op, maw ik ga het echt wel zo laten :-p en bij het volgende rokje beter mijn best doen!!

2 opmerkingen:

  1. Leuk Liesje! Hopelijk heb je veel plezier aan je rokje en zien wij hier nog meer dingen passeren :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woow Lies, knap gemaakt hoor. Ik koop dat papier volgende keer zeker ook! Veel plezier met jouw rokje :-)

    BeantwoordenVerwijderen