maandag 14 mei 2012

Binnenkijken

Een tijd geleden zag ik een oproep om eens foto's te posten van onze "werkplek" . Nu had ik heel lang helemaal niet echt een werkplek, ik naaide gewoon aan de livingtafel en al mijn gerief lag zo wat verspreid over verschillende kasten.

Toen we verhuisden, stak ik al mijn stofjes mooi bijeen in een oude kleerkast. Maar ik had nog steeds geen naaitafeltje. Na véél nadenken over wat nu de beste (en plaatsbesparende) oplossing zou zijn, hakte ik de knoop door en kocht een bureau om aan te naaien. Met een beetje hulp van een toevallige passant, kreeg ik de dozen in de auto :-)

De oude kleerkast bevat nu weer kleren, want aan het bureautje is ook bergruimte zodat ik (bijna) al mijn spullen nu bij elkaar heb! Ik ben er superblij mee!

En daarom (en vooral ook omdat ik het heel leuk vind om zo eens bij anderen te mogen binnenkijken)  een blik op mijn nieuwe naaihoekje!


Blijkbaar niet de scherpste foto helaas... maar het geeft een beetje een beeld hé. 
Onze gang is nogal groot, en na (nogmaals) veel wikken en wegen - ik dacht ook nog aan de slaapkamer of de living - besloot ik daar een hoekje van in te nemen. 

In de groene bakken bovenop zit kussenvulling, en "works in progress" oftewel niet-afgewerkte naaisels (oeps). 

In de vier bovenste vakken zitten mijn stoffen: ribfluweel, katoen, canvas en tricots.
Onderaan: een doos met allerlei andere stoffen (tule en fleece), een doos stofresten (die al uitpuilt), wat toile ciree waar ik totaal nog geen bestemming voor heb (ik wacht op de toile-ciree thema-avond van Schoten Stikt) en nog wat naaispullen allerhande.
Het enige waar ik nog een plekje voor moet zoeken zijn mijn patronen, dat komt dus nog wel.

Iemand zin om ook eens te laten binnenkijken? :-)

8 opmerkingen:

  1. Dankjewel dat je op mijn oproep reageerde. Mijn naamplekje is bijna klaar en met hetzelfde bureautje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk leuk! Bij mij is het nog aan de tafel in de living. Maar soms is dat ook wel handig dat dekindjes dan rond me kunnen spelen als ik wat naai

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, dat zal bij mij ook wel het geval zijn - ik zit vlak bij mijn dochter haar kamer nu met mijn naaihoekje, en in de gang is ook nog plaats om te spelen :-) (misschien zelfs nog meer dan in de living) is idd wel handig dat je ze ook nog wat in het oog kan houden. Voorlopig wil mijn dochter vooral "helpen" als ik zit te naaien. Ze mag de speldjes er uit trekken en op de magneet leggen, doet ze supergraag, hihi. Recht stikken met een kind op schoot moet ik nog wel een beetje oefenen... :-)

      Verwijderen
  3. Waw, dat ziet er goed uit! en zo ordelijk! daar kan ik nog heeeeel veel van leren.
    Btw, als je nog eens een 'toevallige' passant nodig hebt, laat het me weten. Ik woon wel niet echt in die winkel, maar het scheel precies niet veel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De orde beperkt zich helaas wel meestal tot dat hoekje van het appartement :o) maar het is een begin hé!

      Verwijderen
  4. Lies,

    Heel leuk hoekje, daar gaan nog veel creaties uit voorvloeien...
    Merciekes voor de link.

    Tine, ik ben benieuwd naar jouw foto's.
    Wapiti, ik denk toch dat jij daar stiekem 's nachts de bedden test ;-)

    BeantwoordenVerwijderen