woensdag 11 april 2012

Rokzske

IMAG0696 by LiesjeLeisha
IMAG0696, a photo by LiesjeLeisha on Flickr.
Ik werkte de voorbije dagen (de stof werd al geknipt vorige woensdag, maar ik ben nu eenmaal niet van de rapsten) sporadisch aan een rokske uit het boek van Mme Zsazsa.

Ik gebruikte het A-lijn patroon voor meisjes en boordstof voor de taille.

Het rokje viel in de smaak (hoewel ik eigenlijk geen bijpassende boordstof had en het moet ook nog omgezoomd worden, je kan zien dat de stof wat opkrult achteraan maar ze wou het zo graag aandoen... en ik ben niet zo goed in omzomen dus mijn uitstelgedrag kwam even op de proppen) en ik denk dat ik er zeker nog zo een (of meer) ga maken want dat zit volgens mij ook lekker comfortabel zo met die boordstof :-)

Het stofje is een tricot van stoffenkraam.nl (de boordstof komt trouwens ook van daar).

Ik heb nog niet veel met tricot en stretch stoffen gewerkt en bij de eerste steek probeerde mijn naaimachine de stof al op te eten. Gelukkig heb ik het nog net kunnen verhinderen.

En o ja: heb de knoop doorgehakt en ik ga een tafeltje van 20 euro kopen bij de Ikea om als naaitafel te gebruiken. We hebben eigenlijk geen plaats voor iets groters en een beetje geld besparen kan ook geen kwaad ;-) Ik post wel eens een foto'tje als ik geïnstalleerd ben! Vind het altijd leuk om in andermans naaihoekje binnen te kijken dus ik zal dan maar meedoen!

1 opmerking: