maandag 10 oktober 2011

Ik overwon mijn schroom...

en stapte een stoffenwinkel binnen.

Ik weet niet of andere beginnende naaisters daar ook last van hebben, maar ik durfde dat eigenlijk niet goed omdat ik schrik had dat ik mij, euh, ja, op de een of andere manier belachelijk zou maken. Iets concreet kan ik mij daar ook niet bij voorstellen en als ik erover nadenk is het nogal onnozel, maar toch... Een soort van "impostor-syndrome" zeg maar, hoewel ik natuurlijk ergens ook wel weet dat dat een winkel gelijk een ander is waar iedereen in principe mag binnenstappen.

Om maar te zeggen dat ik dus al een paar keer van plan geweest was om mijn plaatselijke stoffenwinkel eens te gaan verkennen, maar dat nog nooit had aangedurfd. (nu ik dat hier zo zet, klinkt dat eigenlijk pas belachelijk hé, maar kom)

Maar vandaag was anders. Er was namelijk parkeerplaats vlak voor de deur van de winkel. Echt vlak ervoor. Ik reed er min of meer bij toeval langs, maar dat was zeker en vast een Teken en dus heb ik me maar geparkeerd en ben binnengestapt.

Ik voelde me heel zelfbewust eerst maar daar heb ik me maar over gezet. Er liepen een paar mensen rond, vooral dames van zo rond de 50. Ik heb rustig een beetje rondgekeken. Veel gezien: gewone katoentjes, tricot, van die dunne velours, nepbont, nepleer, badstof, fleece, vilt, boordstof ook. Hippe stofjes à la Kokka enzo heb ik niet gezien, maar ik zal nog wel eens teruggaan denk ik voor basics, ook die boordstof bv. Qua prijs was het niet superduur maar ook niet bepaald goedkoop. Ze hadden ook wel een soort koopjeshoek en daar heb ik een (nogal afzichtelijk, maar 't is voor een dans-sjaal of -topje) feloranje stofje gekocht. Voor een meter, met bijhorend garen en ook nog 4 ritsen (want binnenkort wil ik mij wagen aan een ritstasje) was het 9 euro.

Ik had eigenlijk geen enkel project ofzo in gedachten waarvoor ik stof nodig heb, behalve misschien zo van die zachte fleece zoals in die babydekentjes die regelmatig voorbijkomen in de blogosfeer. Die hadden ze wel niet precies, heb het wel niet durven vragen. Zo ver ben ik nog niet ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten