donderdag 11 oktober 2012

Jacob(a)

Ik kocht het Jacob-patroon tijdens de Van Katoen-actie, samen met nog een paar andere patroontjes uit de (intussen gesloten) shop. Maar ik had nog niet de tijd/durf gevonden om eraan te beginnen.

Toen zag ik echter een nieuwe blogpost in mijn Google Reader, en volledig geïnspireerd door dat schattig broekje, begon ik meteen ook aan een Jacob-broek (of Jacoba, maar dat vind ik niet zo'n schattige naam). Wat een mooi uitgewerkt patroon + handleiding! Ik ben echt nog wel een beginnende naaister, maar met de duidelijke foto's en uitleg ging het enorm vlot!

Op een namiddag zat het broekje bijna helemaal in elkaar, patroon aan elkaar plakken, overtekenen, uitknippen, stof knippen, ... allemaal inbegrepen. Ik koos net als zij voor een versie met valse gulp en gesloten tailleband dus niet de moeilijkste versie (een rits in een broek zetten heb ik nog nooit gedaan).
Vandaag werkte ik het broekje verder af.

Als je van dichtbij kijkt, zie je nog wel een scheef stiksel hier en daar. Maar ik ben heel bij met het resultaat!
Ik hing de broek voor het raam om te fotograferen, wat een beetje het effect geeft van een soort vliegende reuzenbroek :)

Helaas is mijn dochter in een roze kleedjes & rokjes fase en wil ze ze helemaal niet aandoen... heb haar echt moeten dwingen om ze eens te passen. (helaas dus ook geen foto met model, ze wilde zich direct terug omkleden...)

Ach ja, de broek is toch nog wat groot dus misschien dat ze binnen een paar maanden van gedacht verandert...

Het stofje komt van stoffenkraam.nl (3 euro/meter dus een goedkoop broekje :-) ).

2 opmerkingen: