vrijdag 16 november 2012

2 afgewerkte kledingstukken (en een paar slechte foto's)

Ergens in juni begon ik aan een trui met kap voor de dochter. Maar hij geraakte niet afgewerkt. Ik moest namelijk een van de patroondelen opnieuw knippen omdat ik iets wilde veranderen aan het patroon (normaal is die trui onderaan dicht en moet je hem over het hoofd trekken maar ik wilde liever dat hij  helemaal open kon). En dat kwam er maar niet van. Onnozel eigenlijk want niet bepaald veel werk. Het was gewoon die onderste boord, ik moest een langere strook knippen.

Hij geraakte vorig weekend eindelijk af. Intussen heeft de dochter hem al elke dag aangehad... ze is er dol op omdat hij paars is met strepen en "dat dragen heksen hé mama" (en ze is al zowat heel haar leven dol op heksen). Fijn dat ze de vele onvolmaaktheden niet opmerkt :-)

Ik zette bijvoorbeeld de knopen er snel-snel aan en eigenlijk moet ik ze er terug afhalen en verplaatsen want de trui is een beetje strak nu (waardoor wat te veel aan de knoopsgaten getrokken wordt). Eens werk van maken zodra ze de trui wilt afgeven ;-)


Niet echt een goeie foto maar goed, beter lukte niet met mijn "always on the move" model. Stof is nicky velours van destoffenkraam.nl, (voering van een stoffenwinkel op de Turnhoutsebaan in 't stad), knopen van de Veritas.


Verder maakte ik ook nog een rokje, zelfde patroon als het vorige (rechte rok van Mme Zsazsa).
Geen van de vooraanzicht-foto's lukten...
Ik vond het een heel leuk rokje maar ik wilde het gisteren aandoen om te gaan werken en toen vond ik de print opeens toch een beetje raar... het is een Ikea stofje (ik vind het een heel mooie stof op zich) en ik heb ook een kussen in de zetel liggen met dezelfde print. Misschien vond ik het daardoor zo raar. Of misschien is het gewoon niet zo geschikt voor een rok. Ik ga er dus nog eens over nadenken of het wel "draagbaar" is. En anders kan ik het altijd nog boven- en onderaan dichtnaaien en er nog een kussensloop van maken... :-)






4 opmerkingen:

  1. ik las het begin van je rokje en dacht... way to go lies! een print en een beetje kleur; geweldig.
    en toen kwam het vervolg, weer die twijfel.
    doen doen doen! 't is kei schoon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb ik ook, dat twijfelen. Heb zelf ook een rok gemaakt met Ikea stof, en dan komt ge bij vrienden en ziet dat die dezelfde stof voor hun gordijnen hebben. Dat is inderdaad raar. Maar ik het is een mooi rokje en een mooie stof, dus eigenlijk moet ge u er niks van aantrekken. Gewoon aan doen!

    BeantwoordenVerwijderen